אם אתה מגלה שהטלפון שלך מתחמם מהר מדי, יש לכך כמה סיבות אפשריות. אלה כוללים התחממות יתר, תוכנות באגי ואפליקציות הפועלות ברקע. במקרים מסוימים, ייתכן שהטלפון שלך אפילו מתחמם יתר על המידה בגלל קרני השמש. הנה כמה דברים שכדאי לנסות לשפר את ביצועי הטלפון שלך.

התחממות יתר

התחממות יתר מתרחשת כאשר הטלפון מתחמם מהר מדי. הסיבות לכך יכולות לנוע בין אפליקציה מסוימת הפועלת ברקע למזג האוויר. תהיה הסיבה אשר תהיה, חום מוגזם לא רק ישפיע על ביצועי הטלפון שלך, אלא גם יכול לקצר את תוחלת החיים שלו. כדי לפתור בעיה זו, תחילה עליך לבדוק את הסוללה. אם הוא מתקרב לסוף חייו, ייתכן שהגיע הזמן להחליף אותו.

כדי למנוע התחממות יתר של הטלפון, עליך להסיר אותו מאור שמש ישיר ולהשתמש במאוורר או במערכת קירור אחרת כדי לשמור על קרירותו. עליך גם להפעיל מחדש את הטלפון אם הוא נתקל בבעיית התחממות יתר. למרבה המזל, רוב בעיות התחממות היתר אינן קבועות.

תוכנת באגי

אחד הגורמים הנפוצים ביותר להתחממות יתר של טלפונים ניידים הוא תוכנת באגי. זה גורם לטלפון לרוץ בלולאה, אשר בתורו צורכת הרבה זיכרון וגורם לטלפון להתחמם. זה יכול גם לגרום להתרוקנות הסוללה, מכיוון שהטלפון לא יוכל לקרר את עצמו כראוי.

הצעד הראשון לפתרון בעיה זו הוא לוודא שתוכנת הטלפון שלך מעודכנת. שמירה על הטלפון שלך מעודכן עם הגרסה האחרונה היא חיונית, שכן הגרסה האחרונה תתקן את כל הבאגים ותעזור לשמור עליו פועל בצורה חלקה. כמו כן, הימנעו מהשארת הטלפון באור שמש ישיר או בתנאים חמים. במקום זאת, הניחו אותו באזור מוצל או בשקית שבה האוויר יכול לזרום.

אפליקציות הפועלות ברקע

אם יש לך טלפון נייד המתחמם מהר מאוד, ייתכן שהבעיה נובעת מהאפליקציות והקושחה המיושנות. אפליקציות וקושחה מיושנות מאוד אינן יעילות ויכולות לאלץ את המעבד לעבוד קשה מדי. זו הסיבה שחשוב מאוד לעדכן את האפליקציות והקושחה שלך לגרסאות היעילות ביותר.

אפליקציות רבות פועלות ברקע, וצורכות משאבים נוספים שגורמים לטלפון שלך לפעול בצורה חמה יותר. מומלץ לכבות אפליקציות אלה כאשר הן אינן בשימוש, כדי למנוע מהמכשיר להתחמם יתר על המידה. ניתן לעשות זאת על-ידי הקשה כפולה על לחצן הבית או החלקה מהירה כלפי מעלה על המסך. לחלופין, באפשרותך לפתוח את סמל התפריט בפינה השמאלית התחתונה של המסך.

חשיפה לשמש

חשיפה לשמש היא אחת הסיבות הגדולות ביותר לכך שהטלפון הסלולרי שלכם מתחמם מדי. עודף חום יגרום לסוללה להתרוקן מהר יותר, וחשיפה ממושכת עלולה אפילו לגרום לסוללה להיגמר. יתר על כן, טלפונים עשויים זכוכית ומתכת, שניהם סופגים חום במהירות. בנוסף להתחממות יתר של הטלפון, חשיפה לשמש תפגע גם ברכיבים הפנימיים שלו, כולל לוח האם שלו. נזק זה עלול אף להוביל לאובדן נתונים או לקבצים פגומים.

חלק מהגורמים האחרים להתחממות יתר של הטלפון כוללים שימוש בכוח עיבוד מוגזם או שימוש בבהירות מסך מוגזמת. זה יכול להפחית באופן דרסטי את חיי הסוללה ולהשפיע על הביצועים הכוללים של הטלפון. טמפרטורות גבוהות מדי עלולות אפילו לשבור את מסך הטלפון. כדי למנוע זאת, הקפד לאחסן את הטלפון במקום קריר וחשוך כאשר הוא אינו בשימוש.

הפעלת יותר מדי אפליקציות

אם הטלפון שלך מתחמם יתר על המידה מהר מדי, עליך לנקוט באמצעים כדי לגרום לו להתקרר שוב. אחת הדרכים לעשות זאת היא לסגור את כל האפליקציות שאינך משתמש בהן. פעולה זו תשחרר את זיכרון הטלפון שלך ותמנע התחממות יתר. כמו כן, נסה לא להשאיר את הטלפון שלך באור שמש ישיר. זה יכול לגרום לטלפון שלך להתחמם יתר על המידה ולרוקן את הסוללה שלו. יתר על כן, עליך לנסות למזער את כמות אפליקציות הרקע שאתה מפעיל.

דרך נוספת להפחית את כמות אפליקציות הרקע היא להסיר אותן מהטלפון. אפליקציות רקע משתמשות במשאבי זיכרון ומעבד, והן גם מרוקנות את הסוללה. מומלץ גם להתקין עדכוני אפליקציות כדי לתקן את כל הבאגים בתוכנה. בנוסף, עליך לנקות את הטלפון באופן קבוע כדי להסיר קבצים מיותרים.