אם אתם סובלים מכאבי גב עליון בזמן הנשימה, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא להיבדק על ידי איש מקצוע רפואי. זה יכול להיות סימן לבעיית לב או למחלה חמורה אחרת. אתה עלול גם להרגיש כאב בצוואר או בכתפיים כאשר אתה נושם. הכאב עלול אפילו להקרין לגב או לצוואר. אם הכאב נמשך ומחמיר עם הזמן, עליך לקבוע תור לרופא מיד.

דַלֶקֶת

כאבי גב שמגיעים עם נשימה עמוקה יותר יכולים להיגרם ממגוון דברים, כולל זיהום, פציעה או אפילו בעיה בלב. ללא קשר לסיבה הבסיסית, כאב בזמן נשימה הוא בעיה רצינית. אם הכאב חד וחוסם את הנשימה, זה יכול להיות אינדיקציה למצב בריאותי חמור, כגון דלקת בריאה. עם זאת, אם הכאב עמום ופחות חמור, זה יכול להיות רק מתיחה או שבר בשריר.

בין אם הכאב חד, לסירוגין או חוזר, חשוב לפנות לטיפול רפואי אם הוא נמשך יותר מכמה ימים. כאבים בחזה הנגרמים מדלקת יכולים להתרחש גם עקב מצב בריאותי חמור. ריאה מנוקבת עלולה להוביל לכאבים חזקים בחזה ולקשיי נשימה. אם אתה חווה כאבים בחזה בזמן הנשימה, חשוב לפנות מיד לרופא.

גורמים נוספים לכאבי גב בזמן נשימה כוללים פציעות או גב או שריר מוחלשים. דלקת בגב יכולה להשפיע על השרירים בחזה, החשובים לנשימה. פציעה בגב יכולה להיגרם גם מעבודת יתר של שריר. עם זאת, אם אתה יכול להימנע ממאמץ שרירים, לא אמורות להיות לך בעיות עם הגב.

למרות שזה עשוי להיות קשה לקבוע אילו מהסיבות הללו גורם לכאב שלך, ישנן מספר תרופות ביתיות לדלקת בגב העליון. נטילת תרופות אנטי דלקתיות מומלצת, אך היא אינה מהווה תחליף לטיפול רפואי. עליך להתייעץ עם רופא אם אתה חווה כאב שנמשך לאחר שנטלת משככי כאבים ולא הצלחת למצוא הקלה.

דלקת בגב יכולה להיגרם ממגוון מחלות, כולל דלקת ריאות. אם הכאב נגרם על ידי זיהום בריאות, ניתן לרשום אנטיביוטיקה, וניתן להמליץ ​​גם על טיפולים תומכים. במקרים חמורים מסוימים, ייתכן אפילו שתצטרך להתאשפז בבית החולים.
כאבי גב עליון בזמן נשימה

פריצת דיסק

הכאב באזור הגב העליון והצוואר שלך עלול להיגרם על ידי פריצת דיסק. מצב זה מתרחש כאשר הכרית הרכה בין החוליות נקרעת ודולפת לתוך השק החיצוני שלה, וגורמת לדלקת וללחץ לא טבעי על חוט השדרה ושורשי העצבים. התוצאה היא כאב חד שמורגש בכל הגוף. זה יכול להיות כואב במיוחד במהלך נשימות עמוקות. ללא טיפול, מצב זה יכול להוביל לנזק עצבי קבוע.

כאבים בגב העליון עשויים להיות מלווה גם בכאבים מקרינים בחזה. כאב זה עלול להחמיר כאשר אתה משתעל, מתעטש או מסתובב הצידה. חלק מהמטופלים חווים גם חוסר תחושה בזרועותיהם או ברגליים. בדיקה גופנית יכולה לעזור לקבוע אם הכאב נגרם על ידי פריצת דיסק.

אם יש לך כאבי גב שמקשים על הנשימה, עליך לפנות לרופא בהקדם האפשרי. חשוב לעבור הערכה לפריצת דיסק בכאבי גב עליון בזמן שינה או במהלך נשימה עמוקה. אם הכאב אינו מושפע מנשימה עמוקה, סביר להניח שהוא נגרם על ידי פריצת דיסק. אם הכאב לא נגרם על ידי נשימה, סביר להניח שהוא נגרם על ידי מצב אחר, כגון החלקת דיסק.

פריצת דיסק היא מצב כואב המתרחש כאשר החלק החיצוני של הדיסק נקרע. החומר דמוי הג'לי בתוך הדיסק גורם ללחץ על שורש עצב, גורם לכאב, חולשה או חוסר תחושה. בעוד שמצב זה יכול להיות קל, הוא יכול להסלים במהירות למצב מסכן חיים.

כאבי גב המשפיעים על הגב העליון בזמן הנשימה יכולים להיגרם ממצבים בריאותיים שונים. במקרים מסוימים, זה מתרחש ללא כל סימפטומים. חשוב להבין יותר על עמוד השדרה והדיסקים המקיפים אותו.

צלע נקעה

כאב בגב העליון המונע ממך לנשום הוא סימפטום שכיח של נקע בצלע. הצלע ממוקמת ליד עצם החזה ומתחברת לעצם החזה באמצעות סחוס. הסחוס מסייע לצלעות להימשך קדימה ותורם לגמישות דופן בית החזה. מבנים אלו אחראים לאפשר לחזה להתרחב ולהתכווץ במהלך הנשימה. עם זאת, הם גם פגיעים לטראומה מכיוון שקצוות הסחוס של הצלעות נמצאים במגע הדוק עם העצבים הבין-צלעיים. זה יכול לגרום לכאבי תופת, שעלולים לחקות התקף לב.

טיפול בנקע בצלע בכאבי גב עליון בזמן נשימה כולל מנוחה והפעלת טיפול בקור. טיפול בקור יכול להקל על הכאב ולהפחית דלקת. ניתן למרוח חבילה קרה, שקית קרח או ירקות קפואים מספר פעמים ביום. חום עשוי גם להקל על הכאב ולאפשר לשריר להירגע. ניתן להפעיל חום למשך 20 דקות בכל פעם.

למרות שכאבי גב בזמן נשימה נפוצים, אין לפסול אותם כסימפטום מבודד. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים. לדוגמה, שריר מתוח יכול לדחוס את צבירי העצבים בגב ובעמוד השדרה, ולגרום לכאב חריף בזמן הנשימה. רוב המקרים יתבררו מעצמם לאחר מנוחה במיטה, אם כי הרופא שלך עשוי לרצות לפקח על האזור מעת לעת.

טיפול בנקע בצלע בכאבי גב עליון בזמן נשימה מתחיל באבחון הגורם לכאב. במקרים רבים, השריר הבין-צלעי הוא האשם. אורח חיים בישיבה, פעילות גופנית או פעילות גופנית אחרת עלולים לסכן אותך לאמץ שריר זה. בנוסף, לאנשים מבוגרים עם שרירים דקים יותר סיכויים למתוח את הצלעות שלהם מאשר לאנשים צעירים יותר. עדיף לנוח את השריר המתוח במשך 24 עד 48 שעות.

היפר-אינפלציה ריאתית

אם אתה חווה כאבים בחזה ובגב העליון בזמן הנשימה, ייתכן שאתה סובל מהיפר-אינפלציה ריאתית, או ריאה מוגדלת. מצב זה הוא מצב חירום רפואי, ועליך לפנות לטיפול רפואי מיידי אם אתה חושד שזה הגורם לכאב שלך. הכאב יכול לנוע בין קל לחמור, וייתכן שתתקל בבעיות נשימה.

ישנם מספר גורמים להיפר-אינפלציה ריאתית. הסיבה השכיחה ביותר היא מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), אך המצב יכול להתפתח גם אצל אנשים עם מצבי נשימה אחרים. ברוב המקרים, האבחנה נעשית באמצעות בדיקה גופנית, סקירת ההיסטוריה הרפואית ובדיקות הדמיה.

היפר-אינפלציה ריאתית משפיעה על שרירי הסרעפת, הנחוצים לנשימה. מצב זה הופך את הסרעפת לפחות אלסטית, ומקטין את אורכה וכוחה. זה גורם לאדם צריך לנשום פעמיים כדי לרוקן את ריאותיו לחלוטין. היפר-אינפלציה ריאתית יכולה גם לגרום למצב הנקרא לכידת גזים, מה שגורם לנשימה לא נוחה. כדי לשפר את הנשימה שלך, עליך להישען קדימה עם האמות על משהו גבוה מספיק כדי שתוכל לנשום בקלות.

ישנם מספר טיפולים להיפר-אינפלציה ריאתית. לדוגמה, מרחיבי סימפונות קצרי טווח עוזרים לפתוח את דרכי הנשימה כך שהמטופל יוכל לנשום קל יותר. ניתן להשתמש בתרופות אלו כדי להפחית את הכאב הבסיסי בחזה, כמו גם לספק הקלה מהירה כאשר מופיעים התסמינים.

עַקמֶמֶת

עקמת היא הפרעה בעמוד השדרה שבה עמוד השדרה מתעקל בצורה חריגה מצד אחד לצד השני. זה מופיע בדרך כלל בילדות ומושפע מגנטיקה ומתת תזונה. חולים במצב זה יחוו כאבי גב חזקים וקשיי נשימה. אבחון מוקדם חשוב להצלחת הטיפול.

תסמינים של עקמת כוללים כאבי גב וקשיי נשימה. במקרים מסוימים, זה יכול גם להוביל לקרישי דם. זו הסיבה שחשוב לבקר אצל רופא אם אתה חווה כאבי גב עליון בזמן הנשימה. למרבה המזל, רבים מהתסמינים הללו ניתנים לטיפול בהצלחה. לדוגמה, מתיחת שרירים היא סיבה שכיחה לכאבי גב בזמן נשימה. שילוב של מתיחה, חבילות חמות או קרות, או תרופות ללא מרשם יעזרו להקל על הכאב. לאחר מספר ימים או שבועות, השרירים המתוחים יוקלו וכאבי הגב ייעלמו. לחילופין, ניתן לקבל מרופא מרשם למשככי כאבים. עם זאת, חשוב להימנע מנטילת משככי כאבים למשך תקופה ממושכת.

גורמים נוספים לכאבי גב עליון בזמן נשימה כוללים בעיות נשימה, בעיות לב ועקמת. כאבי גב עשויים להיות גם סימן לבעיות בריאותיות אחרות, כגון דלקת ריאות, דלקת צדר, סרטן ריאות, או אפילו אסטמה. אמנם סוג זה של כאב אינו חמור בדרך כלל, אך חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי.

כאבי גב בזמן נשימה עשויים להיות אינדיקציה להתקף לב. זה מתרחש כאשר כלי דם חסומים, מה שמפריע לזרימת הדם. הנשימה מפעילה לחץ על מחזור הדם הבעייתי הזה, וגורמת לכאבי גב בזמן הנשימה. לאחר האבחנה, תוכנית הטיפול שלך תהיה תלויה בסוג המצב ממנו אתה סובל. המטרה העיקרית היא להחזיר זרימת דם בריאה יותר.