הנחת היסוד של שיאצו היא שאנרגיה חיונית, או קי, זורמת בכל הגוף שלנו. לכולנו יש את האנרגיה הפעילה הזו, וניתן להפריע לה מסיבות רבות. מגע נכון יכול לעזור להתחבר מחדש ולהתאים את האנרגיה הזו. כשעושים אותו נכון, שיאצו יכול לעזור לך להרגיש נינוח ולהפיג מתחים. זה גם מחזק את המערכת החיסונית שלך.

שיאצו הוא סוג של טיפול בעיסוי

שיאצו הוא סוג של טיפול עיסוי המתמקד בנקודות לחץ ספציפיות על הגוף. הוא משמש כדי להקל על עייפות ומתח על ידי שיפור זרימת הדם ומערכת הלימפה. זה יכול לעזור לאנשים להתאושש מפציעות ולהחזיר את האנרגיה. זה יכול אפילו לעזור עם כאבי ראש, חרדה ונדודי שינה. בדרך כלל, הלקוחות יהיו בלבוש מלא וישכבו על שולחן עיסוי או מחצלת פוטון. ישנן עדויות מדעיות מוגבלות התומכות ביעילותו של סוג זה של טיפול בעיסוי.

הטכניקה מקורה ביפן ומשתמשת בלחץ אצבע על נקודות ספציפיות בגוף. זה נעשה בצורה מרגיעה, וזה נהדר למי שנזהר מעיסויים. שלא כמו סגנונות עיסוי אחרים, שיאצו אינו משתמש בשמנים או קרמים. הטכניקה מבוצעת בדרך כלל גם כשהמטופל לבוש בלבוש מלא, מה שאומר שכאבי שרירים לאחר הטיפול הם נדירים מאוד.

שיאצו ועיסוי שוודי חולקים כמה מאפיינים, כמו שימוש בכפות הידיים והאצבעות ואקופרסורה. עיסוי שוודי משתמש בשמן לעיסוי הגוף, בעוד שעיסוי שיאצו אינו ריחני. עיסוי תאילנדי שונה משיאצו בכך שהוא מיועד לכוון שרירים וגידים. מטפלים בעיסוי תאילנדים משתמשים בלחץ יציב וקצבי כדי למתוח ולהרפות את השרירים והמפרקים. הפגישות נמשכות בדרך כלל בין 60 ל-90 דקות.

בניגוד לשיטות עיסוי אחרות, שיאצו משתמש במשיכות אצבעות ולחץ כדי לעבוד על אזורים ספציפיים בגוף. מתרגלי שיאצו מאומנים גם ברפואה סינית מסורתית ומשתמשים בטכניקה לטיפול במגוון מצבים בריאותיים. לעתים קרובות, שיאצו משולב עם דיקור. המטפל יתייעץ תחילה עם הלקוח כדי לקבוע מהי הבעיה הבסיסית ולאחר מכן יתאים את הטיפול לצרכי המטופל.

זה סוג של אקופרסורה ללא מחטים

למרות שאקופרסורה קיימת כבר מאות שנים, הוא נמצא כיום בשימוש הנפוץ ביותר בארצות הברית ובקנדה כדי להקל על כאב חריף וכרוני. זה יכול לשמש גם כדי להגדיל את טווח התנועה והגמישות. בדרך כלל, אקופרסורה משמש לצד צורות קונבנציונליות יותר של טיפול רפואי, כגון דיקור סיני.

הפילוסופיה הבסיסית של שיאצו היא שהגוף מורכב מאנרגיה או מצ'י, או מכוח חיים. ברפואה הסינית הצ'י זורם דרך מסלולים ונקודות בגוף וכאשר הוא חסום הוא גורם למחלות ומחלות. מתרגלי שיאצו מגרים את מסלולי האנרגיה הללו בעזרת לחץ וטכניקות אחרות. יש אנשים שאפילו רואים באקופרסורה סוג של דיקור ללא צורך במחטים.

אקופרסורה מתורגלת כבר אלפי שנים ועושה שימוש בעקרונות הרפואה הסינית. עקרונות האקופרסורה כוללים הפעלת לחץ אצבע על נקודות לחץ על הגוף. הוא משמש להקלה על כאבים ותסמינים, ושימש לשיפור תפקודם של איברים שונים.

שיאצו הוא סוג של אקופרסורה יפנית. הוא משתמש בהנחת אצבעות ובעיסוי בנקודות מסוימות בגוף כדי לעורר את זרימת הצ'י. המטרה היא לאזן את הצ'י של הגוף, או אנרגיית החיים, דרך ארבעה עשר הערוצים. התיאוריה מאחורי היתרונות של אקופרסורה היא שזרימה מתמשכת של צ'י דרך הערוצים שומרת על הגוף בריא ומאוזן.
מה זה שיאצו

זה עוזר להקל על מתח

שיאצו היא טכניקה המשמשת להפגת מתח ותמיכה ביכולות הריפוי הטבעיות של הגוף. זה אפילו יכול להפחית את הצורך בתרופות נגד כאבים. שיאצו פועל על ידי גירוי רשת העצבים ופתיחת רשת המרידיאנים. זוהי דרך יעילה להפיג מתחים ולשפר את האנרגיה שלך.

לפני תחילת הטיפול, המטפל שלך ישאל אותך כמה שאלות לגבי אורח חייך ובריאותך. זה כולל כל מצב רפואי ותזונה. הם גם ישאלו על הרווחה הרגשית שלך. במקרים נדירים, המטפל שלך גם יבקש ממך להתייעץ עם רופא המשפחה שלך כדי לוודא שאין בעיה בריאותית בסיסית שעלולה להפריע לטיפול בשיאצו. במהלך הטיפול לא תדרשו להתפשט, שכן לרוב תישבו על מזרון פוטון על הרצפה.

שיאצו מומלץ לרוב על ידי רופאים כדי להפחית מתח וחרדה אצל מטופלים. זה גם הוכח כמקדם הרפיה רגשית. שיאצו מסייע בשחרור מתחים ושיפור איכות השינה בחולים הסובלים מסרטן. למרות שאין הוכחה מדעית לכך ששיאצו יכול לרפא או למנוע סרטן, כמה מחקרים מראים שהוא עשוי לסייע בשליטה על תופעות הלוואי של כימותרפיה והקרנות.

שיאצו היא אמנות ריפוי יפנית עתיקה המהווה דרך מצוינת להפחית מתח. זה גם יעיל מאוד לכאבים ומחלות. העיסוי יוצר מודעות עמוקה לקצב הנשימה של המטופל, אשר מרגיע את הנפש והגוף.

זה מחזק את המערכת החיסונית

לשיאצו מספר יתרונות, כולל החיזוק שהוא נותן למערכת החיסון שלך. הוא מכיל חיידקים חיים הנקראים פרוביוטיקה המזינים את המעיים ואת מרכז החיסון שלך. מעי בריא חיוני למערכת החיסון מכיוון שהוא מונע מהגוף להידבק בנגיפים ובחיידקים. מערכת חיסונית בריאה גם מפחיתה את הסיכון לחלות בהצטננות או זיהומים ויראליים אחרים.

עיסוי שיאצו עוזר לשפר את זרימת הדם

להפיג מתחים ולהפחית כאבים, כל אלה חיוניים לחסינות בריאה. זה גם מחזק את המערכת החיסונית על ידי ניקוי חסימות ושיקום זרימת הצ'י. עיסוי שיאצו גם עוזר להפחית את רמות הקורטיזול, השולט בתגובת הגוף למחלות.

שיאצו גם עוזר למערכת החיסון על ידי הרגעת מערכת העצבים ועוזר לך להתמודד עם מתח. מערכת חיסונית חלשה הופכת את הגוף לרגיש יותר למחלות, מה שגורם בתורו למעגל קסמים. אם יש לך מערכת חיסונית חלשה, אתה תהיה נוטה יותר למחלות ותהיה לך פחות אנרגיה. שיאצו מסייע בחיזוק מערכת החיסון והרגעת תאי חיסון פעילים יתר על המידה.

הרפואה הסינית המסורתית ממליצה גם על חיזוק המערכת החיסונית שלך לפני החורף. מזג אוויר קר ולילות חשוכים יכולים להפוך את מערכת החיסון לפגיעה למחלות. להגביר אותו לפני תחילת החורף הוא חיוני כדי להישאר בריא וטוב. כתוצאה מכך, הרפואה הסינית המסורתית ממליצה לאכול תבשילים ומרקים לחורף העשויים עם ירקות מזינים כמו ירקות חורף, ירקות שורש ופטריות. הוא כולל גם תבלינים ואגוזים קלויים כדי לשמור על חום וחזק.

זה מקל על בחילות והקאות

שיאצו, סוג של דיקור, הוא רפואה סינית מסורתית המקלה על בחילות והקאות על ידי הפעלת לחץ על נקודות ספציפיות בגוף. אחת מהנקודות הללו היא ה-S4 בצד החיצוני של עצם השוק או הברך. נקודה נוספת היא P7 באזור הבטן העליונה. הפעלת לחץ לנקודה זו אמורה להפחית בחילות והקאות ולשפר את העיכול.

אנשים רבים סובלים מבחילות והקאות. זה נפוץ אצל ילדים ומבוגרים, ולעתים קרובות הוא סימפטום של הרעלת מזון, מחלת תנועה או זיהום ויראלי. בינקות המוקדמת, בחילות והקאות עלולות להיגרם על ידי מעי חסום. תינוקות עם מעיים חסומים צריכים להיות מוערכים על ידי הוריהם. תסמינים אחרים של הקאות תינוקות כוללים פונטנל שקוע וירידה במתן שתן.

שיאצו יעיל גם בהקלה על בחילות הנגרמות מניתוח והרדמה

טכניקות האקופרסורה שלו מעוררות את השרירים ומשחררות הורמוני הרגשה טובים שמקלים על בחילות. שיאצו הוכח גם כמפחית את הסיכון למיגרנות. מסיבות אלו זהו טיפול מצוין לחולים הסובלים מבחילות והקאות.

נקודות הלחץ היעילות ביותר לבחילות והקאות כוללות קרום הלב 6, קיבה 36 וכליות 21. אתה יכול לנסות את נקודות הלחץ הללו בעצמך או למצוא רופא אקופרסורה מוסמך שיעשה זאת עבורך. זה עשוי לקחת כמה ביקורים כדי לראות את ההשפעות המלאות. אם התסמינים שלך נמשכים או מחמירים, עליך להתייעץ עם הרופא שלך או עם ספק שירותי בריאות.

זה מגביר את מחזור הדם

שיאצו, או עיסוי ידיים יפני, היא טכניקה עתיקה המסייעת בשיפור זרימת הדם. תהליך זה מספק לגוף חמצן וחומרי הזנה, ומבטל חומרי פסולת. זרימת הדם גם עוזרת להבטיח שתהליכי הריפוי מתפקדים כראוי. על ידי שיפור זרימת הדם, מתרגלי שיאצו יכולים לעזור לך לחזור לעצמי התוסס ביותר שלך.