קורנפלור הוא חומר מעבה מלאכותי העשוי מתירס. הוא משמש בבישול כדי להוסיף כמות גדולה לרטבים, תבשילים ומרקים. זה לא נמצא באופן טבעי בשום מזון, וככזה, הוא חסר הרבה חומרים מזינים. נהוג לראות בו מקור לפחמימות אך למעשה הוא דל בויטמינים, חלבון וסיבים.

האם אפשר להחליף את עמילן הקורנפלור במתכונים?

בעוד שקורנפלור ועמילן תירס מוחלפים לעתים קרובות, השניים שונים מאוד. הראשונה היא אבקה לבנה שנטחנה מהחלק העמילני של גרעין התירס. קמח תירס, לעומת זאת, נטחן מגרעין התירס השלם המיובש. אם אתה רוצה להחליף אחד בשני, הקפד לבדוק את התוויות.

בעוד שקמח תירס נפוץ להכנת רפרפת, ניתן להשתמש בו גם לעיבוי מגוון קינוחים ומתכונים אחרים. זה יכול לשמש אפילו במרקים. הנה כמה אפשרויות שיעזרו לכם לבצע את המעבר: עמילן תפוחי אדמה, שמגיע מתפוחי אדמה כתושים, הוא תחליף אחד לאחד לעמילן תירס. אפשר להשתמש בו כדי להסמיך מרקים, להסמיך רטבים ולייצב שוטים. זה גם נותן למאכלים מטוגנים או מוקפצים מעטפת פריכה.

תחליף אפשרי אחד לקמח תירס הוא קמח לכל מטרה. אמנם זה לא ייצור את המרקם הרך של עמילן תירס, אבל זה יעבוד היטב במתכוני עוגות ועוגיות. ניתן להשתמש בו גם לציפוי חלבון וירקות לפני הטיגון. עם זאת, זה לא יהפוך את האוכל שלך לפריך כל כך.

למילוי פאי, קמח לכל מטרה הוא תחליף טוב. זה מסמיך היטב את התערובת ומחזיק מעמד. הוא משמש לעתים קרובות בפודינגים בסגנון ישראלי. עם זאת, אל תטעו בקמח אורז מתוק או דביק כעמילן תירס, מכיוון שאין להם אותו כוח עיבוי.

אפשר להחליף בעמילן תירס כמה מרכיבים אחרים. הראשון הוא קמח אורז. זה יקר יותר מעמילן תירס, אבל זה עובד היטב במתכונים מסוימים ויכול לתת לך תוצאות חדות. מותגי קמח אורז מסוימים עשויים לייצר מרקם גרוס יותר, אך קמח אורז לבן טחון עדין הוא הבחירה האמינה ביותר.

תחליף טוב נוסף הוא אבקת arrowroot. זה משמש בדרך כלל באפייה ללא גלוטן והוא גם תחליף טוב לעמילן תירס. זה תחליף טוב לכף אחת עד כף וחצי של עמילן תירס במתכון.

קמח תירס יעניק למאפים מרקם צפוף, ולכן עדיף להשתמש בקמח אורז במקום. אם אתה מנסה להימנע מגלוטן, אתה יכול להשתמש בעמילן תירס ביחס של 1:1. עם זאת, תרצה לוודא שאתה מערבב אותו עם מים קרים כדי למנוע גושים. תחליף נוסף לקמח תירס הוא קמח תפוחי אדמה. קמח אורז עשוי מאורז טחון דק ומהווה מרכיב נפוץ במטבח האסייתי.
ממה עשוי קורנפלור

אפשר להכין קורנפלור מקמח תירס?

ישנם מספר הבדלים בין קמח תירס לקמח תירס. בעוד ששניהם נטחנים מתירס מיובש, ההבדל העיקרי הוא העקביות והמרקם שלהם. קמח תירס עדין יותר מקמח תירס, בעוד שקמח תירס גס יותר. בעוד שני הקמחים יכולים לשמש לסירוגין, חשוב לשים לב להבדלים.

להכנת קמח תירס כדאי קודם כל לחתוך את הגרעינים מהקלח. לאחר מכן, הניחו אותם במטחנת קפה או בלנדר. טוחנים אותם עד שהם אבקתיים ומסירים עודפי לחות. לאחר מכן, מנפים את האבקה דרך מסננת רשת דקה. ברגע שיש לך אבקה אחידה ודקה, תוכל להשתמש בה להכנת לחם תירס, טורטיות ומאכלים אחרים.

ראשית, כדאי לדעת שקמח תירס הוא סוג של קמח מלא. הוא מכיל את כל שלושת החלקים של גרעין התירס: הקליפה, הנבט והאנדוספרם. בעוד שצבעו בדרך כלל צהוב, הוא יכול להיות גם לבן או כחול. לעתים קרובות הוא נמכר כקמח תירס טחון דק. אתה יכול למצוא את הקמח הזה בחנויות טבע או באינטרנט.

השיטה הקלה ביותר להכנת קמח תירס היא טחינת קמח תירס. קמח תירס זמין ברוב חנויות המכולת. אפשר גם לטחון פופקורן וגריסים לאבקה. עם זאת, עליך לזכור ששני קמחי התירס הללו שונים במרקם.

קמח תירס זהה לעמילן תירס, אבל הוא הרבה יותר עדין. הוא משמש בדרך כלל לעיבוי מרקים, רטבים ומזונות אחרים. זה גם תחליף מצוין לקמח רגיל. עם זאת, הוא אינו בשימוש נרחב כמו קמח תירס.

שיטה נוספת להכנת קורנפלור

היא שימוש בפופקורן ובתירס מיובש. מרכיבים אלה מעובדים פחות מקמח תירס שנקנה בחנות וניתן להשתמש בהם למטרות רבות. עם זאת, בלנדר בעל עוצמה גבוהה חיוני לשיטה זו. לאחר שתערובת קמח התירס מוכנה, מסננים אותה כדי להסיר חתיכות גדולות יותר, ומחזירים את התערובת לבלנדר. זה עשוי להימשך מספר סיבובים.

חלופה נוספת לקמח תירס היא מאסה חרינה. מרכיב זה משמש בדרך כלל בבישול מקסיקני, שבו הגרעינים מושרים במי סיד לפני הטחינה. שני הקמחים הללו דומים במרקם ובטעמם, אך בעלי תכונות שונות מאוד. אם אינך יכול למצוא קמח תירס בחנות המקומית שלך, נסה להחליף אותו במסה חרינה.

אם יש לכם תירס טרי, ישנן מספר דרכים שונות להפוך אותו לקמח תירס. כדי להכין קמח תירס, ראשית, עליך לייבש אותו. אם אתה משתמש בתירס טרי, תצטרך לייבש אותו במייבש או לאפות אותו בתנור. לחילופין, אפשר פשוט להשתמש בטחנת דגנים, שתטחן את הגרעינים לאבקה דקה.

אפשר להכין גם קמח תירס בעזרת מעבד מזון. רק לוודא שהלהבים חדים מספיק כדי לטחון את קמח התירס. אם הלהבים קהים, קמח התירס ייארז ויימעך. הקפידו לטחון קמח תירס בצרורות קטנות, תוך כדי פעימות של כ-20 שניות כל אחת. כמו כן, הקפד לנער אותו בין התפרצויות כדי להבטיח שחיקה אחידה.

אפשר להכין לחם קורנפלור?

קמח תירס הוא חלופה לקמח חיטה מסורתי. ניתן להשתמש בו להכנת לחם ופריטי ארוחת בוקר אפויים. הוא אינו אלסטי כמו לחם מקמח חיטה מסורתי ויהיה צפוף ושטוח. אתה יכול לעשות את זה יותר אלסטי על ידי הוספת ביצה. מתכון מסורתי ללחם מקמח תירס נמצא במטבח פנג'אבי והוא דומה לטורטייה מקמח תירס, אך אינו דורש שמרים.

קמח תירס הוא מזון טבעי ללא גלוטן. זה נעשה על ידי טחינת גרעיני תירס לאבקה צהובה חיוורת עדינה. הוא שונה מעמילן תירס, המופק מהחלק העמילני של התירס. זוהי חלופה טובה לקמח חיטה מכיוון שהוא מכיל סיבים בריאים, נוגדי חמצון ועמילן עמיד. ניתן להשתמש בו באפייה, בטורטיות וברטבים.

יש לתת לתערובת קמח התירס להתקרר לפני הוספת החמאה והחלב. לאחר כ-3 עד 4 שעות, התערובת אמורה להיות קלה לעבודה, מבלי להיות דביקה. מוסיפים את שאר החומרים, ולשים את הבצק כ-15 דקות. מניחים את הבצק במקום חמים ללא גירוי. הוא יתפח במשך כשעתיים וחצי.

קורנפלור הוא חלופה נטולת גלוטן לקמח חיטה מסורתי. למעשה, אתה יכול להחליף אותו בקמח לכל מטרה באפייה. יהיה לו פרופיל תזונתי מעט שונה, אבל יהיה לו אותו טעם ומרקם. הוא מתאים גם לאפיית לחם ללא גלוטן.