מתי כדאי להפסיק לאכול בלילה אם אתה רוצה להישאר בכושר ולהרגיש טוב יותר בלילה, אתה צריך לעשות כמה שינויים באורח החיים. כדאי להימנע ממזונות מעובדים, סוכר ופחמימות מזוקקות.
כמו כן, אתה צריך לנוח מספיק. אם אתם רוצים להפסיק לאכול מאוחר בלילה, כדאי שתצמצמו בצפייה בטלוויזיה, שתשאיר אתכם ערים.

מתי כדאי להפסיק לאכול בלילה – הימנע מפחמימות מזוקקות

חשוב להימנע מפחמימות מזוקקות בלילה. מחקרים הראו שאכילת פחמימות ממש לפני השינה מפחיתה את משך הזמן שיש לגוף שלך לשרוף אותן לצורך אנרגיה.
יהיה לך גם סיכוי נמוך יותר להמיר אותם לשומן, מכיוון שהגוף אוגר חלק כגליקוגן בשרירים. חלק הפחמימות הנותר מאוחסן כשומן.

במקום זאת, בחרו בפחמימות מורכבות, שלוקח יותר זמן לעכל אותן, כך שתהיו מרוצים יותר.
מזונות אלו כוללים בטטה, לחם מקמח מלא, שיבולת שועל, אורז חום ומנות קטנות של פסטה. אפשר גם לערבב אותם עם חלבון, כמו עוף רזה.

הימנע ממזון מעובד

מזון מעובד הוא פיתוי עבור אנשים רבים. כדי למנוע פיתוי, עליך להתרחק ממעברי הצ'יפס והממתקים. במקום זאת, קרא את התוויות על מזון ארוז.
מזון מעובד מכיל לעתים קרובות יותר קלוריות, שומני טראנס ומלח מאשר עמיתיהם הלא מעובדים.

מזונות מעובדים משתנים מצורתם הטבעית, מוסיפים מרכיבים מלאכותיים ומשפרים את חיי המדף שלהם. הם נוטים להיות עשירים במלח וסוכר. הימנעו ממזונות מעובדים, ובחרו במזון טבעי ומלא במידת האפשר. אם אתה חייב לנשנש, אתה יכול לבחור פירות וירקות, אשר עיבוד מינימלי. אם אתה חייב לאכול מזון משומר, חפש גרסאות דלות נתרן, או מזונות ללא תוספת תיבול.

אכילת מזון מעובד לאחר חצות עלולה להסתבך עם רמות הלפטין שלך, אשר אומרות לך מתי להפסיק לאכול. כתוצאה מכך, אתה עלול לאכול יותר ממה שאתה צריך ובסופו של דבר לעלות במשקל. בנוסף, אכילת מזונות מעובדים לפני השינה תגרום לחומצת הקיבה לזרום חזרה לוושט שלך, להפריע לשנת לילה טובה.

הימנע מסוכר

אכילת סוכר בערב עלולה להזיק לבריאותך, במיוחד אם אתה מתקשה לישון. לא רק שזה יכול להפריע לשינה שלך, זה גם יכול לשבש את חילוף החומרים ואת המערכת החיסונית שלך. בנוסף, סוכר יכול להגביר את הסבירות לפתח מחלות לב וכלי דם וסוכרת. לכן, הימנעות מסוכר בערב היא צעד חשוב לקראת חיים בריאים.

הדרך הטובה ביותר להימנע מרמות סוכר גבוהות בדם בלילה היא לקיים שגרת שינה בריאה ולהימנע ממזונות עתירי שומן ומעובדים. לדוגמה, נסו להימנע מאכילת קינוחים בארוחת הערב. כמו כן, הגבל את זמן המסך שלך ונסו לעשות משהו מרגיע לפני השינה. חדר השינה שלכם צריך להיות קריר ובעל תאורה עמומה, כך שתוכלו לנוח בנוחות. שמירה על מוצרי אלקטרוניקה מחוץ לחדר השינה תסייע גם במניעת עליות סוכר בדם בלילה.

לישון מספיק

הארוחה האחרונה של היום יכולה להשפיע על איכות השינה שלך. נסו לאכול יותר ירקות ופירות, כמו גם מנה קטנה של חלבון ושומן איכותי. סוגי מזונות אלו מקדמים את שחרור הנוירוטרנסמיטר סרוטונין, החיוני לשינה. פחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים ובטטה יכולות גם לעזור לך להרגיש ישנוני.

אכילה מאוחרת מדי תגביר את רמות הסוכר בדם שלך, מה שעלול להפריע ליכולת שלך לישון רגוע. כמו כן, תהיה פחות סיכוי לייצר מלטונין והורמוני גדילה אנושיים, שני הורמונים שעוזרים לנו להירדם. לכן מומחי שינה ממליצים להפסיק לאכול לפחות שעתיים לפני השינה.

מתי כדאי להפסיק לאכול בלילה?

הימנע מחטיפים בשעות הלילה המאוחרות

אכילה מאוחרת בלילה עלולה להיות מסוכנת לבריאותך. רוב החטיפים בשעות הלילה המאוחרות אינם מבוקרים ועמוסים בקלוריות. כמו כן, אנשים נוטים לאבד את תחושת הכמות שהם אכלו. חשוב לקחת בחשבון את מצבך הנפשי ואיזו שעה אחרונה אכלת לפני שהגעת לאותה חפיסה שוקולד.

חטיף בשעות הלילה המאוחרות הוא בסדר כל עוד הוא עשיר בסיבים, חלבון או שומן בריא. אתה יכול למצוא כמה רעיונות בחטיפים בריאים עתירי חלבון. חשוב גם לנהל רשימה של מה שאתם אוכלים בלילה. חטיפים מסוימים עשויים לדחוף אותך מעבר למגבלת הקלוריות שלך ולהחזיר אותך למאמצי הירידה במשקל שלך.

זיהוי הטריגרים שלך לנשנושים בשעות הלילה המאוחרות יכול לעזור לך לשבור את ההרגל. כדי לזהות את הטריגרים שלך, אתה יכול לנהל יומן ולכתוב את הפעמים שאתה משתוקק לחטיף. פעולה זו גם תעזור לך להבחין בדפוסים. כמה טריגרים כוללים מתח, חוסר שינה ובדידות.