מחקרים מראים ספורט טיפולי לילדים יכולות להיות השפעות חיוביות על בריאותם הנפשית של ילדים.
מחקר אחד של ילדים בעלי מורשת היספנית מצא כי קיים מתאם חזק בין השתתפות בספורט לשיפור ההערכה העצמית. בנוסף, ילדים שחוו טראומה נוטים להתנהג ללא שליטה בזמנים של לחץ גבוה. מסיבה זו, הצוות חייב להיות מוכן להתמודד עם משברים בצורה רגועה ועקבית. בנוסף, Abblett ממליץ לצוות ליצור מלאי של טריגרים עבור כל ילד על מנת לסייע בהתערבות מוקדמת ולמנוע משברים מסוימים.

טאקוונדו

טאקוונדו יכול להיות ספורט טיפולי נהדר לילדים. הוא מלמד הגנה עצמית ופיתוח אופי. זה גם מקדם סוציאליזציה בריאה. ילדים יפתחו כישורים חברתיים שיחזיקו מעמד לכל החיים. זו יכולה להיות מיומנות מצילת חיים בעתיד.

ילדים עם תסמונת דאון עשויים להפיק תועלת מאימון טאקוונדו מכיוון שהוא משפר את שיווי המשקל שלהם. בעיטה מחייבת את הילד לעמוד על רגל אחת, מיומנות המסייעת לילדים עם DCD ו-ADS לפתח שיווי משקל טוב יותר. שיווי משקל הוא מיומנות בסיסית לפעילות מוטורית גסה, וילדים עם עיכוב התפתחותי נמצאים בסיכון גבוה יותר לנפילות.

אימון אומנויות לחימה לא רק עוזר לילדים לשחרר מתח, אלא הוא גם משפר את בריאותם ואת ההערכה העצמית שלהם. ילדים שלומדים אומנויות לחימה נוטים יותר להפגין התנהגות חיובית וכבוד כלפי אחרים. זו השפעה חיובית על ילדים שיש להם חיים מאתגרים.
ספורט טיפולי לילדים

טאקוונדו כספורט טיפולי לילדים

טאקוונדו הוא ספורט טיפולי המשפר את ההערכה העצמית ובונה ביטחון עצמי. זה גם מלמד ילדים הגנה עצמית ומקדם משמעת.
בנוסף, זה עוזר לילדים ללמוד להתנגד ללחץ חברתי. בין היתרונות הרבים שלו, טאקוונדו עוזר לילדים ללמוד לכבד אחרים.

טאקוונדו עוזר לילדים להישאר בכושר ולהימנע מאורח חיים בישיבה. זה גם מקדם התפתחות מוסרית על ידי קידום ריכוז ומשמעת עצמית.
פעילות גופנית מגבירה את תפקודי המוח ומשפרת את הביצועים האקדמיים. יתרה מכך, הוא מפחית את הסיכון לשימוש בסמים ולנשירה מבתי הספר, ויכול לשפר את החברותיות של הילדים.

ילדים המתאמנים בטאקוונדו משפרים את שיווי המשקל ואת כוח הליבה שלהם. איזון הוא מיומנות חיונית לכל הילדים, אך חשוב במיוחד לילדים עם תסמונת דאון או ADS. ילדים עם שיווי משקל ירוד נמצאים בסיכון מוגבר לנפילות ופציעות. ככזה, שיפור שיווי המשקל יכול לעזור לילדים עם תסמונת דאון לבצע משימות מותאמות יותר לגיל.

אימון טאקוונדו עוזר לילדים עם ADHD להתמקד וללמוד לשלוט בדחפים שלהם. התנועות המורכבות המלוות את הטייקון אכן עוזרות לפתח את המסלולים העצביים של המוח, מה שמקל על ילדים עם ADHD לפתח שליטה עצמית. מיומנויות אלה גם עוזרות לילדים לבנות כוח וקואורדינציה. המשמעת גם עוזרת לילדים עם ADD/ADHD ללמוד לחסום הסחות דעת ולהקשיב טוב יותר.

טאקוונדו כספורט טיפולי לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

טאקוונדו היא דרך מצוינת לעזור לילדים עם ADHD להתמקד ולבנות משמעת עצמית.
המשמעת והפעילות הגופנית ישפרו את אופן פעולת המוח, מה שיעזור להילחם בהשפעות של ADHD. בנוסף, ילד שלומד אומנות לחימה זו יקבל דימוי עצמי חיובי ויפתח גישות חיוביות.

ילדים רבים עם הפרעות קשב וריכוז זקוקים לפורקן כלשהו לאנרגיה שלהם. טאקוונדו עוזר להם לשחרר אנרגיה עודפת תוך גירוי המוח. הפעילות הגופנית תשפר גם את הקואורדינציה הגופני שלהם. ילדים עם ADHD עשויים להתקשות להתמקד בספורט קבוצתי, אבל אומנויות לחימה מציעות תחושת משמעת שיכולה להועיל מאוד.

טאקוונדו מועיל במיוחד לילדים עם ADHD מכיוון שהוא מאפשר לילדים ללמוד מגוון רחב של טכניקות אומנויות לחימה. אומנויות לחימה רבות כוללות חזרה ונשימות עמוקות, מה שעוזר להפחית מתח ולשפר את המיקוד המנטלי. ילדים עם ADHD ייהנו מכך מכיוון שהם ילמדו להתמקד במספר משימות בו זמנית ויכולים גם לתרגל צורות שונות באופן עצמאי.

טאקוונדו כספורט טיפולי לילדים עם מורשת מקסיקנית, פורטו-ריקנית או קובנית

טאקוונדו הוא ספורט טיפולי המלמד שיווי משקל, משפר את כוח הגפיים התחתונות ומחזק את רקמת שריר הליבה.
זה יכול לעזור לילדים להתגבר על אתגרים באמצעות שיפור מודעות הגוף וחשיבה אנליטית.
הספורט גם מקדם אחווה ומאפשר לילדים ללמוד מיומנויות חברתיות. ילדים שלומדים טאקוונדו יבינו טוב יותר את הזולת ואת החשיבות של חברי הקבוצה.

טאקוונדו מלמד משמעת וכבוד. תלמידי טאקוונדו חייבים להיות מחויבים לקדם את כישוריהם ולהפוך לאדם טוב יותר.
הספורט גם מטפח מיומנויות חברתיות על ידי לימוד ילדים ליצור קשרים עם חבריהם לכיתה.
על ידי עבודה משותפת, התלמידים מפתחים את היכולת להגדיר יעדים ולהגשים אותם באמצעות עבודת צוות. ילדים גם לומדים לפתור קונפליקטים בדרכי שלום.

טאקוונדו גם מספק לילדים הטבות לימודיות. זה עוזר להם להיות פעילים יותר פיזית ועוזר למוח להצמיח נוירונים חדשים.
הספורט גם משפר את הריכוז והזיכרון. לילדים עם הפרעות קשב וריכוז מומלץ ללמוד טאקוונדו מכיוון שהוא עוזר להקל על תסמיני ההפרעה. בנוסף ליתרונות אלה, טאקוונדו מסייע במניעת השמנת ילדים על ידי לימוד ילדים להיות פעילים יותר פיזית.