ישנן דרכים רבות להוריד את רמת הסוכר בדם. ביניהם פעילות גופנית, הורמונים ודיאטה. אבל מהי הדרך הטובה ביותר לשלוט ברמות הסוכר? בואו נדון בכמה מהנושאים הללו. כמו כן, גלה האם בדיקות סוכר אקראיות בדם בטוחות לנשים בהריון. אם כן, מה כדאי לעשות לפני ואחרי הבדיקה?

הורמונים

בעוד שאין כיום תרופה ידועה לסוכרת, החוקרים מחפשים תרופה שתעזור לאנשים להוריד את רמות הסוכר בדם. מחקר זה ממומן על ידי המכונים הלאומיים לבריאות, 10 חברות ביו-פרמצבטיקה ומספר ארגונים ללא מטרות רווח. שותפות ציבורית-פרטית חסרת תקדים זו יוצאת לדרך כדי למצוא דרכים לטפל במחלה. הידע שייצר השותפות יהיה קדם-תחרותי וזמין באופן חופשי לציבור.

הורמון האינסולין שולט ברמות הסוכר בדם. כאשר רמת הסוכר בדם גבוהה מדי, היא עלולה לפגוע באיברים, כלי דם ועצבים. זה יכול גם לגרום להתקפים. חשוב לבדוק את רמות הסוכר בדם באופן קבוע עם מד סוכר בדם. אם אתה חולה סוכרת, עליך לבדוק את רמות הסוכר בדם לפני כל ארוחה.

ישנם שני סוגים של סוכרת. סוכרת מסוג 1 משפיעה על אנשים שאינם מייצרים מספיק אינסולין. אנשים עם סוכרת מסוג 2 חווים לעתים קרובות סוכר נמוך בדם, למרות נטילת אינסולין. אם אתה חולה סוכרת, סביר להניח ששמעת שסוכר בדם מסוכן. על מנת להימנע ממשבר סוכרת, כדאי לאכול בריא ולקחת תרופות קבועות לשליטה ברמות הסוכר בדם.

רמות הסוכר בדם מווסתות על ידי הורמונים בלבלב, כולל אינסולין. רמות גבוהות של גלוקוז בדם מזיקות לבריאות התאים שלך וגורמות למצב בסיסי המכונה עמידות לאינסולין. זהו מצב שבו הגוף אינו מסוגל לייצר מספיק אינסולין, והתסמינים של תנגודת לאינסולין יכולים לכלול עייפות, עלייה במשקל וערפל מוחי. אתה עלול גם לחוות הזעות לילה או גלי חום. חשוב לציין כי הורמונים וחוסר איזון ברמת הסוכר בדם קשורים לעיתים קרובות.

גלוקגון הוא הורמון הפועל עם אינסולין לאיזון רמת הגלוקוז בדם. הוא מופרש על ידי הלבלב ותהליכים גופניים אחרים. כאשר מזון מספק מספיק אנרגיה לגוף, רמות הגלוקגון יורדות, כלומר הכבד שלך לא צריך לייצר יותר סוכר. כאשר האוכל אינו מספיק, הלבלב אינו מייצר מספיק אינסולין ורמות הגלוקגון עולות.

דִיאֵטָה

רמות הגלוקוז בדם הן אינדיקטור חשוב לרווחתו של האדם. יש לבדוק אותם בכל פעם שרווחתו של אדם מחייבת זאת. זה סביר יותר בשלבים המוקדמים של המחלה ובמהלך אבחון, שכן יש צורך לבחור את הטיפול המתאים. לכן, חשוב להבין מה גורם לעלייה ברמות הגלוקוז בדם של האדם.

תרגיל

פעילות גופנית מורידה את הסוכר בשתי דרכים: באמצעות פעילות אירובית ופעילות אנאירובית. פעילות אירובית מעלה את קצב הלב שלך לתקופה ממושכת, מה שמגביר את הרגישות לאינסולין ועוזר לגופך להעביר יותר גלוקוז לתאים שלך. זה גם משתמש בגלוקוז בשרירים שלך, אשר הופך לאנרגיה.

המפתח הוא להתאמן בזמן הנכון. עבור אנשים מסוימים, פעילות גופנית מיד לאחר האכילה יכולה להעלות את רמת הסוכר בדם. אבל עבור אחרים, פעילות גופנית יכולה למעשה להפחית את רמת הסוכר בדם. בשני המקרים, חשוב להתחיל לאט ולהגדיל בהדרגה את משך הפעילות הגופנית. רוב האנשים צריכים לשאוף ל-30 דקות של פעילות גופנית מתונה ברוב ימות השבוע. כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, עקוב אחר רמות הסוכר בדם שלך לפני ואחרי פעילות גופנית. אם יש לך סוכרת, חשוב במיוחד להגביר את הפעילות שלך.
מה מוריד סוכר

רמות אינסולין לא מספקות ורמות סוכר גבוהות בדם

הם הגורמים העיקריים לסוכרת מסוג 2. פעילות גופנית מגבירה את הרגישות לאינסולין, מה שמשפר את השימוש באינסולין על ידי התאים שלך. זה גם מוריד את הסיכון למחלות לב. הסיבה לכך היא שפעילות גופנית מחזקת את השרירים ומסייעת לגופך להשתמש בגלוקוז מזרם הדם. פעילות גופנית סדירה מורידה את רמות הסוכר בדם עד 12 שעות.

פעילות גופנית

גם מורידה את רמת הסוכר בדם במגוון דרכים. זה עוזר להעביר גלוקוז מזרם הדם לתוך התאים, שם הוא משמש לאנרגיה. זה גם משפר את הרגישות לאינסולין, ובכך מקטין את כמות האינסולין שאתה צריך לייצר בגוף שלך. המטרה היא להגיע לרמות הסוכר בדם בין 100 ל-125 מ"ג/ד"ל.

עם זאת, יש לבצע פעילות גופנית בזהירות. לדוגמה, אם יש לך סוכרת, עליך לדבר עם הרופא שלך לפני תחילת פעילות גופנית כלשהי. אם אתה נוטל אינסולין, ייתכן שיהיה עליך לעקוב אחר רמת הסוכר בדם בתדירות גבוהה יותר. כדאי גם להקפיד על שתייה מרובה של מים ולהישאר עם לחות. כמו כן, ייתכן שתרצה לאכול חטיף לפני שאתה מתאמן כדי לוודא שרמת הסוכר בדם שלך נמצאת בטווח הנכון.

עד כמה שאפשר, מומלץ גם לבדוק את רמות הסוכר בדם בסוף האימון כדי לוודא שלא ירדת נמוך מדי. פעילות גופנית מסייעת בהורדת רמת הסוכר בדם על ידי הגברת הייצור של גופי קטון, המשמשים כדלק במהלך תהליך חילוף החומרים.

אִינסוּלִין

כשאתה אוכל, הגוף שלך מפרק מזון לסוכר ואינסולין עוזר להעביר את הסוכר מהדם שלך לתאים שלך, שם הוא משמש לאנרגיה או מאוחסן לשימוש מאוחר יותר. עם זאת, לחלק מהאנשים יש בעיה עם אינסולין, או בגלל שהם לא מייצרים מספיק או לא יכולים להשתמש בו כראוי. זה ידוע בשם סוכרת.

הדרך הטובה ביותר לנהל את הסוכרת היא לעקוב אחר רמת הסוכר בדם באופן קבוע. זה יעזור לך לראות מתי רמת הסוכר בדם שלך עולה ויורדת ולזהות את הסיבות הספציפיות. אכילת מזונות שונים, נטילת תרופות מסוימות ופעילות גופנית יכולים כולם להשפיע על רמות הסוכר בדם. עם ניטור קבוע, אתה יכול לקבל החלטות מושכלות לגבי איך לנהל את הסוכרת שלך.

הגדלת צריכת סיבים וחלבונים יכולה לעזור לווסת את רמת הסוכר בדם ולשמור על שובע זמן רב יותר. תזונה נכונה כוללת פירות וירקות, דגנים מלאים, דגים ועופות רזים. פעילות גופנית סדירה בעצימות בינונית משפרת גם את רגישות הגוף לאינסולין ומסייעת לגופך לנצל את הגלוקוז בצורה יעילה יותר. מחקרים מראים שמפגש בודד של פעילות גופנית בעצימות בינונית יכול להגביר את יכולת הגוף שלך לספוג גלוקוז ב-40 אחוז.

אינסולין מסייע בהעברת גלוקוז לתאים, שם הוא יכול לשמש כאנרגיה. לאחר מכן התאים מאחסנים את השאר לשימוש מאוחר יותר. לרוע המזל, לא ניתן ליטול אינסולין כגלולה מכיוון שהאנזימים בקיבה מפרקים אותו במהלך העיכול. לכן, אינסולין מוזרק בדרך כלל עם מחט או דרך עט. לאחרונה פותח גם אינסולין חדש יותר הנשאף ונראה כמו משאף אסתמה.

האינסולין העיקרי בגוף מיוצר בלבלב, האיבר שמאחורי הבטן. תאים אלה אחראים על ויסות רמות הסוכר בדם, ורמות האינסולין מכוילות בקפידה בלבלב כדי לשמור על רמות הגלוקוז בדם בדיוק כמו שצריך. רמה גבוהה של אינסולין מניעה את הסוכר מזרם הדם לתאי אגירה, בעוד שרמה נמוכה מאפשרת לו להשתחרר חזרה לדם.

חשוב לבדוק את רמות הסוכר בדם לפני הארוחות כדי למנוע היפוגליקמיה וסוכרת. רמה מתחת ל-140 מ"ג ד"ל היא נורמלית, בעוד שרמה של יותר מ-200 מ"ג ד"ל נחשבת לסוכרת. אם אתה חושד שיש לך סוכרת, עליך ליטול אינסולין כדי להוריד את רמות הסוכר בדם. מינון האינסולין המומלץ הוא יחידה אחת, שתוריד את רמת הסוכר בדם בין 30 ל-50 מ"ג לד"ל תוך שעתיים.