בעת ביקור באיסטנבול, ישנם מקומות רבים לראות ולחוות. כמה מהמקומות הפופולריים ביותר כוללים את מוזיאון איה סופיה ואת מסגד סולטן אחמן, שניהם ציוני דרך היסטוריים. יש גם אפשרויות רבות לקניות ולסעודות לבחירה. הבזאר הגדול הוא אחד השווקים הפופולריים ביותר בעיר.

פארק קדיקוי מודה

קדיקוי היא אחת השכונות החדשות והמגניבות ביותר באיסטנבול והיא מלאה בחנויות המוכרות עתיקות, מפעלי אכילה וגלריות אמנות מקומיות. זהו גם ביתו של פארק מודה, שהוא פארק יפהפה המשקיף על מצר הבוספורוס.

אם אתם מחפשים חיי לילה תוססים, קדיקוי היא המקום ללכת אליו. ברחוב Kadife של קדיקוי, הידוע גם בשם "רחוב הברים", יש בתי קפה נהדרים, פאבים, ביסטרו ומוזיקה חיה.

מסגד סולטאן אחמן

מסגד סולטאן אחמן (Sultan Ahman Mosque) הוא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בעיר. זהו בניין יפהפה עם כיפות מתנשאות ושישה צריחים דקים. המסגד הוא גם ביתו של היפודרום המעניק למבקרים נוף מדהים של איסטנבול.

עוד אחד המסגדים האיקוניים של העיר הוא מסגד סולימאניה, שהיה בעבר מקום פולחן עות'מאני קיסרי. מוזיאון איה איירין (Hagia Irene), כנסייה ביזנטית לשעבר, ממוקם בקרבת מקום. מוזיאון נוסף שכדאי לבקר בו בשכונה הוא מוזיאון המדע והטכנולוגיה באסלאם.

מוזיאון איה סופיה

איה סופיה הוא בניין יפהפה ומסיבי שתחילתו בתקופה העות'מאנית. פסיפסי הזהב שלו מתארים סצנות ודמויות תנ"כיות. פסיפסים אלה עדיין במצב טוב להפליא למרות היותם בני מאות שנים, ותוכלו להתבונן מקרוב בתקרה מלמעלה. קל להיכנס לאיה סופיה, ותוכלו לבחור סיור מודרך כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה שלה.

פנים איה סופיה הוא תערובת של פאר עות'מאני וביזנטי. הוא מואר על ידי מאות חלונות ונשלט על ידי כיפה מרכזית באורך 32 מטרים. בפנים מופיעים לוחות החקוקים בשמותיהם של ארבעת הח'ליפים הראשונים, וגומחה המציינת את הכיוון למכה. בפנים יש גם פסיפס מהמאה ה-11 של מריה הבתולה, ולצדו הקיסרים הביזנטיים קונסטנטינוס הגדול ויוסטיניאנוס.

הבזאר הגדול

אחד המקומות המוצגים לביקור באיסטנבול הוא הבזאר הגדול. זהו מקום צבעוני שבו אתה יכול לקנות סוגים שונים של בד ותכשיטים. יש הרבה חנויות מזכרות לגלוש בהן. אתה יכול גם לקנות קרמיקה טורקית וקערות איזניק. כל המזכרות הללו זמינות במגוון מחירים.

הבזאר הגדול ממוקם ברובע פאתיח באיסטנבול. בשכונה זו נמצאים גם המסגד הכחול ואיה סופיה. הוא מעסיק יותר מ -25,000 עובדים, ולכן הוא מקום פופולרי לתיירים. עם זאת, עליך לשים לב כי זה לא בטוח ולא יכול להבטיח את איכות הסחורה שנמכרה. אתה צריך גם לטפל כייסים אם אתה מבקר באזור זה.

מקומות מומלצים לבקר באיסטנבול

הפינה של מאיה

הקפה והתה מצוינים כאן, ותוכלו גם לקבל קפה טורקי נהדרת, מיץ תפוזים טרי וכמה חטיפים. המקום הנעים הזה נמצא ליד המסגד הכחול ואיה סופיה. זה גם מקום נחמד לשבת בחוץ ולצפות באנשים, תוך כדי לגימת לאטה טעים.

מקום פופולרי נוסף לבקר בו באיסטנבול הוא בזאר התבלינים, מתחם קניות מקורה וצבעוני עם למעלה מ-85 חנויות. אתה יכול לקנות מזכרות, תבלינים, לוקום, ועבודות יד כאן. תוכלו גם לראות את קבריהם של הסולטן סולימאן והאסקי חורם סולטאן, הידוע גם בשם רוקסלנה.

ארמון טופקאפי

אם אתם מתכננים לבקר באיסטנבול, אחד המקומות המוצגים לבקר בהם הוא ארמון טופקאפי ( Topkapi ). זהו ארמון מרשים עם הרבה בריכות, גשרים ועצים. זהו מקום נהדר לטייל בו, ליהנות מפיקניק או פשוט להירגע.

עד 1856, ארמון טופקאפי היה המטה והמקום מגוריהם של סולטנים עות'מאנים. כיום, זהו מוזיאון ואתר היסטורי. סיור בארמון כולל ביקור בהרמון הקיסרי העות'מאני ובחצרות שונות. מתחם הארמון הוא עצום וכולל שילוב של סגנונות אדריכליים בארוקיים ועות'מאניים.

פארק גולהאן

פארק גולהאנה הוא פארק יפהפה הממוקם בסמוך לארמון טופקאפי. פארק זה הוא אחד הגדולים באיסטנבול, והוא פופולרי בקרב משפחות מקומיות. באביב הוא מעוטר בצבעונים יפים. פארק זה הוא גם ביתו של מוזיאון ארכיאולוגי.

הפארק עצמו יפה והוא מקום נהדר לטיול מרגיע. המבקרים יכולים גם לשתות תה טורקי בגן התה של הפארק. זה מקום נהדר להירגע בו אחרי יום ארוך של סיורים.