ישנם מספר צמחים המסייעים בהורדת רמות הסוכר בדם. חלק מהנפוצים יותר כוללים אלוורה, מיורן, חילבה ופלפל קאיין. אתה יכול גם לנסות לאכול חלק מאלה בכמויות קטנות, מה שיכול לעזור לך לשלוט ברמות הסוכר בדם.

אלוורה צמחים להורדת סוכר

ישנם מספר יתרונות פוטנציאליים של שימוש באלוורה וצמחים להורדת סוכר. אלה כוללים ירידה ברמות הסוכר בדם ושיפור העיכול. עם זאת, טיפולים טבעיים אלה עשויים לקיים אינטראקציה עם תרופות רגילות, ועליכם לדון בהם עם הרופא לפני נטילתם. מלבד הורדת רמות הסוכר, ניתן להשתמש באלוורה גם לטיפול בבעיות מעיים ועור שונות, לרבות צרבת ועצירות.

הוכח כי אלוורה מורידה את רמות הגלוקוז בדם אצל אנשים עם סוכרת וטרום סוכרת. זה שימש גם לטיפול בסוכרת מסוג 2. עם זאת, אסור ליטול תרופות אלוורה וסוכרת יחד, מכיוון שהן עלולות להגביר את הסיכון להיפוגליקמיה, שהיא מסוכנת כמעט כמו היפרגליקמיה. מצב זה עלול לגרום לבלבול, ראייה מטושטשת, ואפילו התקפים.

עם זאת, אנשים עם סוכרת צריכים להתייעץ עם רופא לפני השימוש באלוורה להורדת רמות הסוכר. אנשים רבים עם סוכרת אינם נוטלים תרופות כפי שהומלץ, ופחות ממחציתם משיגים את יעדי הסוכר בדם. אנשים אחרים עשויים שלא לקחת תרופות בכלל בגלל תופעות לוואי או עלויות. בנוסף, ישנן תופעות לוואי אפשריות של שימוש באלוורה, כולל העובדה שהיא עלולה לגרום לשלשול.

מָיוֹרָן

מיורן הוא צמח בעל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון. הוא גם עשיר בברזל ומכיל ויטמינים A, C ו-K. הארומה שלו מעוררת גם בלוטות רוק ותנועה פריסטלטית במעיים, מה שמסייע למזון לעבור דרך מערכת העיכול. הוא משמש גם באופן מקומי ליתרונות בריאותיים.

הוא חזק במיוחד כשהוא מיובש, אך ניתן להשתמש בו גם טרי. יש לו תכונות אנטי דלקתיות ואנטי מיקרוביאליות והוא שימש במשך מאות שנים לטיפול במגוון מחלות. ניתן להכין תה מיורן מעלים טריים או לרכוש תמצית מיורן מחנות טבע. ודא שאתה בוחר במוצר שאושר על ידי צד שלישי כדי להבטיח את טוהר ועוצמתו.

אפשר גם להוסיף מיורן לאוכל כחומר טעם. לעלים שלו יש טעם הדומה לזה של אורגנו. טעם זה מגיע מהידרט האמילי Sabinene, שנמצא באופן טבעי בצמח. לעשב יש גם רמזים של הדרים ואורן.

בשימוש קבוע, מיורן יכולה לסייע בשליטה על רמות הסוכר בדם. זה מעכב חלבון טירוזין פוספטאז 1B ו-dipeptidyl peptidase IV, אשר עוזר לשפר איתות אינסולין וסבילות לאינסולין. עם זאת, יש להשתמש בצמח זה בזהירות, שכן מינונים גבוהים עלולים לגרום להיפוגליקמיה.

פלפל קיין

פלפל קאיין הוא חומר אנטי דלקתי חזק ויכול להיות דרך מצוינת להילחם בסימפטומים של אלרגיות. אלרגיות למזון הן תגובות ניתנות למדידה למזון ספציפי. מצבים אלו הם תוצאה של מעי דולף, שבו חלבונים וחלקיקי מזון עוברים דרך המעיים לזרם הדם, וגורמים לדלקת בכל הגוף.

צמחים הם גם דרך מצוינת להוריד את רמת הסוכר בדם. הם מקור טוב לחלבון שאינו מהחי והם דלים מאוד בפחמימות. ברברין הוא מרכיב נוסף על בסיס צמחי שיכול לעזור להפחית את רמת הסוכר בדם. בשילוב עם תרופות רגילות לסוכרת, זה יכול להשפיע באופן דרמטי על רמות הסוכר בדם. עם זאת, חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני נטילת תוספי תזונה כלשהם. חלק מהמרכיבים הללו עלולים להפריע לתרופות לסוכרת או להחמיר את מצבך.

אתה יכול גם להשתמש בפלפל קאיין כדי להפחית את צריכת הסוכר שלך. אתה יכול לקנות אותו מיובש או אבקה ולהוסיף אותו להרבה מנות. ניתן להוסיף אותו גם לשוקולד חם, רטבים לסלט או מרינדות. אבל שימו לב לא להוסיף יותר מדי פלפל קאיין כי זה עלול להציף את הטעם של המנה.

חִלבָּה

חילבה היא צמח מרפא שיכול להוריד את רמת הסוכר בדם. מחקרים הראו שצריכה קבועה של חילבה יכולה להפחית את קצב התקדמות הסוכרת. מחקר שנערך על ידי שארמה וחב'. מצא שתוספי תזונה של חילבה הפחיתו את שיעור ההמרה לסוכרת קונבנציונלית מ-55% ל-23% לאחר שלוש שנים.

חילבה מכילה תרכובת פעילה בשם 4-hydroxyisoleucin (4-OH-Ile). תרכובת זו מגרה הפרשת אינסולין בלבלב ומפחיתה את העמידות לאינסולין. הוא מכיל גם גלקטומנן וטריגונלין, שתי תרכובות המשפרות את התחדשות תאי B.

תמצית זרעי חילבה נמצאה גם כמשפרת את תגובת האינסולין ומפחיתה את רמות הגלוקוז. השפעותיו על חילוף החומרים של גלוקוז נחקרו גם בכמה ניסויים קליניים. במחקר אחד, לתמצית זרעי חילבה הייתה השפעה מועילה על חולים עם סוכרת מסוג 2. הטיפול הפחית את רמות הגלוקוז לאחר הארוחה בנבדקים עם סוכרת והגביר את הרגישות לאינסולין.

במחקר מבוקר פלצבו, החוקרים העניקו 1176 מ"ג של תמצית זרעי חילבה למתנדבים גברים בריאים. לאחר ארבע שעות, רמות הגלוקוז בדם היו נמוכות משמעותית בקבוצת הטיפול. תוצאות אלו היו דומות לניסויים קליניים אחרים.
צמחים להורדת סוכר

Gymnema sylvestre

אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את הסוכר בדם היא באמצעות Gymnema sylvestre. צמח זה מכיל מרכיב פעיל המכונה חומצה ג'ימנאמית. חומצה זו נקשרת לקולטני סוכר בבלוטות הטעם ומפחיתה את רגישותן. זה יכול לעזור לאנשים עם סוכרת להפחית את כמות הסוכר שהם אוכלים. זה גם הוכח כמגביר את ייצור האינסולין ואת ניצול הגלוקוז.

לצמח תכונות אנטי-סוכרתיות ואנטי-דלקתיות, מה שהופך אותו לתוספת שימושית לתזונה סוכרתית. מחקר אחד מצא שתמצית Gymnema sylvestre הפחיתה את רמות הסוכר בדם בחולדות סוכרתיות מסוג 2 בעד 40%. תרכובת זו בטוחה וניתן למצוא אותה בחנויות טבע. עם זאת, חשוב לבדוק את השפעות הצמח על רמת הסוכר בדם לפני השימוש בו.

מחקר אחר מראה שלג'ימנמה סילבסטר עשויה להיות תכונות נוגדות חמצון. חומרים אלו נלחמים ברדיקלים חופשיים, האחראים לפגיעה במספר איברים. כמו כן, הוכח כאנטי דלקתי ואף עשוי להיות בעל תכונות אנטי סרטניות.

מלון מר

מלון מר הוא צמח שיכול לעזור לחולי סוכרת לשלוט ברמות הסוכר שלהם. הוא גדל באסיה, אפריקה והאיים הקריביים. הוא נאכל יותר כמו ירק מאשר פרי ויש לו טעם מלוח ומר. צמח זה הוא בן למשפחת הדלעת ומכיל מגוון חומרי הזנה.

מלבד הורדת רמות הסוכר בדם, מלון המר יכול לשמש גם כצמח מרפא. זה יכול לעזור לאנשים הסובלים מסוכרת, סרטן הלבלב והשמנת יתר. ניתן לצרוך אותו בצורה של פירות, מיץ ותוספי צמחים. עם זאת, זה לא מומלץ לנשים בהריון ויש להימנע ממנו אם יש לך בעיות בכליות או לבלב. בנוסף, צריכה מופרזת עלולה לגרום לכאבי בטן ושלשולים.

שימושים רפואיים אחרים עבור מלון מר כוללים הפחתת טריגליצרידים. טריגליצרידים גבוהים יכולים לחסום את זרם הדם ולהגביר את הסיכון למחלות לב. למלון המר יש גם תכונות של הורדת כולסטרול ויכול לשמור על משקל גוף תקין. הוכח גם שהוא מעכב את הצמיחה של תאי סרטן השד.

פיקוס קריקני צמחים להורדת סוכר

פיקוס קאריקה הוא צמח שנמצא בקולומביה ובבוליביה. הוא נמצא בדרך כלל בגבהים באמצע. הטווח שלו הוא בין 1000 ל-2500 מ', אם כי הוא נמצא גם באזור החוף, איי גלפגוס והאנדים. הוא גדל באזורים מופרעים.

פרי התאנה המצוי הוא אכיל. הוא קטן, בערך בגודל אגודל, עם מאות זרעים קטנים. בשרה של התאנה ורוד ובעל טעם עדין. אכילת תאנים יכולה לסייע בניהול רמות הסוכר בדם, כמו גם לקדם עיכול בריא.

את התאנה אפשר לאכול טרי או מיובש. תאנים גולמיות אינן מאחסנות או מובילות היטב, ולכן רוב הייצור המסחרי הוא בצורה מעובדת. תאנה בודדת מכילה 80% מים ו-20% פחמימות, עם מעט או ללא שומן או חלבון. הוא גם מספק כמויות מתונות של סיבים תזונתיים.