חלק מהמטופלים חווים פחד עז והימנעות מטיפול שיניים, למרות שלרבים אין סיבה רפואית לכך.

פחדים כאלה ידועים בשם פוביה דנטלית, או דנטופוביה.

התסמינים נעים בין אי נוחות קיצונית לחוסר יכולת מוחלטת לדון בנושא.

לא ברור מה מפעיל את הפחד הבלתי רציונלי הזה, אבל פסיכולוגים חושדים שהוא נובע מאירוע ילדות טראומטי או טיפול חלש בפה במהלך הילדות.

חרדת טיפולי שיניים היא פחד שכיח בקרב אנשים

לפחד זה יכול להיות השפעה שלילית על בריאות הפה שלהם ולהשפיע לרעה על חייהם.

חלק מסוים זה דן בחרדת טיפול שיניים, מציג את הסיבות השונות כמו גם את ההשפעות של בעיה זו.

כילדה, תמיד שנאתי ללכת לרופא שיניים כי הם תמיד היו דוקרים ודוחפים אותי בזמן שאני כבר לא בנוח. זה לא נדיר להרגיש חרדה לקראת ביקור אצל רופא השיניים, אבל זו בדרך כלל תגובה טבעית.

למרות שיש אנשים שיש להם חרדה חמורה מטיפולי שיניים, אפילו אנשים שחוו נסיון טוב עם רופאי שיניים בעבר יכולים פתאום להתחיל לחוש חרדה לקראת ביקורי שיניים. חלק מהאנשים חווים גם פוביה דנטלית שבה הם נמנעים מכל מגע עם רופאי שיניים ומסרבים להתקרב אליהם או לכל אנשי מקצוע אחרים בתחום בריאות השיניים, מה שאומר שהם עלולים להחמיץ טיפולים הכרחיים כמו טיפול שורש וכו'.

כפי שצוין קודם, אין זה יוצא דופן להיות חרדה כאשר אתה זקוק לטיפול שיניים או כל טיפול רפואי אחר לצורך העניין. אולם אם התחושה הזו הופכת

בעבר, אנשים רבים לא היו רוצים ללכת לרופא השיניים כי הם פחדו מהכאב. עם זאת, טכנולוגיה חדשה אפשרה לרופאי שיניים לעשות את עבודתם עם מעט או ללא כאב.

מטופלי שיניים רבים חרדים ממה שיקרה להם במהלך ביקורם. האם רופא השיניים יגרום לי להרגיש כאב? האם אקבל זיהום? כיום, ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי למזער את החרדה שלך ולהפיג את הפחד ללכת לרופא השיניים.

להלן מספר דרכים שבהן תוכל להתכונן לפגישה הבאה שלך לרופא השיניים.

– מצא רופא שיניים מנוסה בטיפול בחרדה ופעל לפי עצותיו.

– שאל את רופא השיניים שלך אם יש להם תרופות הרגעה או חומרי הרדמה זמינים לשימוש.

– האזינו למוזיקה או צפו בטלוויזיה בחדר ההמתנה לפני הכניסה לאזור הטיפולים.

– הכן את עצמך נפשית על ידי חשיבה של מחשבות חיוביות ותמונה ברורה של מה שאתה רוצה שיקרה במהלך הפגישה שלך

כולנו יודעים שביקור אצל רופא שיניים יכול להיות מלחיץ. אבל, מאמר זה יעזור לך לקבל קצת תובנות על איך להתמודד עם חרדה על טיפול השיניים שלך.

זה אולי לא קל, אבל יש כל כך הרבה דרכים להתחיל להרגיש טוב יותר ולהשתלט על בריאות השיניים שלך.
ישנן סיבות שונות שיכולות לגרום לחרדה דנטלית. אחד מהם הוא פחד ממחטים. ייתכן גם שאנשים חוששים שישפטו אותם על ידי רופא השיניים שלהם או רופאי שיניים אחרים במשרד.

חרדה עשויה להשתפר עם טיפולים, כגון תרופות וטיפול או שינוי בספק טיפולי שיניים. מטופלים עשויים להרגיש טוב יותר לאחר שהם מצליחים להתגבר על החרדה שלהם לבקר את רופא השיניים.

ישנן סיבות רבות לחרדה מטיפולי שיניים.

חלקם הם הפחד מכאב ואי נוחות, פחד ממחטים, פחד מרופאי שיניים (או טיפולי שיניים), או במקרה הגרוע פחד ממוות.

בתי ספר לרפואת שיניים משתמשים במגוון תוכניות ושיטות כדי לעזור לתלמידים לקבל את צרכי טיפול השיניים שלהם. הם גם מציעים דרכים לתלמידים להיות נוחים יותר עם הרעיון של פנייה לרופא שיניים מכיוון שהם אולי לא מכירים את טיפולי השיניים כשהם מתחילים את בית הספר.

בתי הספר מציעים קורס היכרות בו הם מכסים נושאים כמו אנטומית שיניים, צילומי רנטגן וכיצד לצחצח שיניים נכון; זה נועד להקל על סטודנטים שנרתעים וחוששים לקבל טיפול.

הם גם מספקים סדנאות כיצד לדבר עם הורים על טיפול טוב